K-POP 和訳

意訳・誤訳注意

【和訳】IU - 빈 컵 (Empty Cup)

창백한 눈으로 날 바라보는 넌 변함 없이 빛나
青白い瞳で私を見つめるあなたは変わりなく輝く

날 미치게 하던 그 눈을 더이상 사랑하지 않을 뿐야
私を狂わせたあの瞳をこれ以上愛さないだけよ

 

아, 미안
ああ ごめん

억지로 내 맘을 돌려보려고 애쓰고 싶지가 않아
無理に私の気持ちを取り戻そうと努力してほしくないの

 

I’m sick of your love Sick of your love Sick of your all

우리를 삼키는 따분함이 싫어
私たちを飲み込む退屈さが嫌い

Too fed up with us Fed up with us Fed up with all

마음대로 나를 비난하고 할퀴어
思うままに私を非難してひっかくの

 

타오르던 감정은 부스러기들로 남아
燃え上がっていた感情は残りかすたちが残って

이런 가볍기도 하지 겨우 이게 다였나 봐
こんなに軽いものなの やっとこれが全部だったみたい

 

I’m sick of your love Sick of your love Sick of your all

헤어짐을 미루는 익숙함이 싫어
別れを先に延ばす慣れが嫌い

Too fed up with us Fed up with us Fed up with all

얼마든지 나를 미워하고 할퀴어
どれほど私を憎んでひっかくの

 

Sorry, I’m sick of your love

I’m sick of your love Too sick of your love

I’m sick and tired of your all Sick of this love

Just fed up with us and our love

Sick of your love Just sick of this love