K-POP 和訳

意訳・誤訳注意

【和訳】Weeekly - Lucky

I’m so Lucky When we dance in the moonlight

소리 질러 난 Lucky
叫ぶの 私はラッキー

You’re so Lucky When I find you sad and blue

더 소리쳐봐 난 Lucky
もっと叫んでみる 私はラッキー

 

But what if I cannot hold you with my hands

멀리 떨어져 널 못 잡고
遠くに落ちてあなたを掴めなくて

여기저기 헤맬 때면 You would cry
あちこち彷徨うときにはあなたは泣くんじゃないかな

너 걱정하지 말라니까
あなたは心配するなって言うから

우린 어디서든 어떻게든 만날 테니까
私たちはどこでも どうやってでも会えるはずだから

날 믿어 Yes I’m a Lucky girl
私を信じて そう私はラッキーガール

 

l’m so Lucky You’re so Lucky

눈앞이 아찔아찔해
目の前がくらくらする

And I just wanna wanna wanna wanna

See that Lucky Lucky ones

We’re so Lucky You’re so Lucky

우리는 Lucky Lucky girls
私たちはラッキーガール

난 자꾸 원해 원해 원해 원해
私は何度も望んでる

우린 Lucky Lucky ones Let’s Go
私たちは Lucky ones Let’s Go

 

La-la-lala La-la-la every every day

Lucky Lucky Bomb bomb

This song goes DDa-ra DDa-DDa

 

You have to write me 혹은 Text me
私に手紙を書かなきゃ あるいはメールして

날 숙제같이 느끼지는 말아 줘
私を宿題みたいに感じないでよ

우리 멀리 있어도 마음이 통하면 돼
私たち遠くにいても気持ちが通じたらいいな

부담은 멀리해줘 그건 지긋지긋해 모두 쉿
負担は遠ざける うんざりしてるの みんなしっ

 

잠깐 조용히 해봐 마음의 말에 귀 기울여봐
しばらく静かにしてみて 心の声に耳を傾けてみて

널 만난 뒤로 달라진 나야
あなたと出会ったあとに変わった私よ

하나 둘 셋 하면 뛰어들어 Go Go
1, 2, 3, 数えたら飛び込んで Go Go

 

But what if I cannot give you all of me

달이 뜨지 않는 밤이면
月が昇らない夜には

우린 서로를 못 보고선 We would stray
私たちはお互いに会えなくては迷うんじゃないかな

L U C K Y 우리는 B.F.F You see me
L U C K Y 私たちは B.F.F You see me

난 믿어 Yes I’m a Lucky girl
私は信じる そう 私はラッキーガール

 

l’m so Lucky You’re so Lucky

눈앞이 아찔아찔해
目の前がくらくらする

And I just wanna wanna wanna wanna

See that Lucky Lucky ones

We’re so Lucky You’re so Lucky

우리는 Lucky Lucky girls
私たちはラッキーガール

난 자꾸 원해 원해 원해 원해
私は何度も望んでる

우린 Lucky Lucky ones Let’s Go
私たちは Lucky ones Let’s Go

 

La-la-lala La-la-la every every day

Lucky Lucky Bomb bomb

This song goes DDa-ra DDa-DDa

 

I’m so Lucky 우리 서로를 빈틈없이 밝게 비출 때
私はすごくラッキー 私たちはお互い隙間なく明るく照らすとき

I don’t wanna give it up 그저 나를 따라와
諦めたくない ただ私についてきて

Now see we’re flying we’re reaching 날 믿어봐
Now see we’re flying we’re reaching 私を信じてみて

 

I’m so Lucky You’re so Lucky 나는 Galaxy 너머로
私はすごくラッキー あなたはすごくラッキー 私はギャラクシーの向こうへ

And I just wanna wanna wanna wanna 높이 날아 날아가
私はただ高く飛んでいきたいの

We’re so Lucky You’re so Lucky

가자 미지의 세계로
行こう 道の世界へ

And I just wanna wanna wanna wanna

Be together everytime Let’s Go

 

La-la-lala La-la-la every every day

우린 Lucky Lucky girls
私たちはラッキー ラッキーガール